Saksamaatiir – Brühl, Köln, Aachen

SAM_1945

Mai viimasel nädalal oli siin lastel jälle koolivaheaeg. Eestis on õppetöö selleks ajaks juba peaaegu läbi ja suvevaheaeg käes, siin aga tuleb põhikooli lastel oodata juuli teise nädalani ja keskkooli omadel juuni lõpuni. Olgu öeldud, et põhi- ja keskkooliks jagunemine on siin samuti teistmoodi kui Eestis: siinne süsteem on 5+7 aastat.

Nii et vaheaeg maikuu lõpus on igati asjakohane. Sobivasti sattus sellele nädalale ka taevaminemispüha, mis andis euroametnikele kaks puhkepäeva lisaks ehk siis nädalavahetus oli tervelt 4 päeva. See oli just paras aeg, et teha rongiga tiir kuskil lähivälismaal. Reisiseltskond oli meil sama, kes Veneetsias – Liina & Uku – ja seekord tiirutasime Saksamaal.

Esimeseks sihtkohaks oli Phantasialand Brühlis. Olime seal C.-ga juba mõned aastad tagasi käinud ja tookord lahkusime tundega, et võiks ehk kunagi tagasi minna.

Neljapäeva hommikul oli äratus juba kell pool kuus, et jõuda poole seitsmesele Kölni rongile. Järgmine rong oleks läinud alles mitme tunni pärast ja kõiki ümberistumisi arvestades oleks me sel juhul Phantasialandi jõudnud alles pärast lõunat. Kuna aga park pannakse juba kell 18 kinni, tasub sinna kohale minna ikka  kohe avamise ajaks, eriti kui arvestada, et suur osa päevast kulub sabades seismisele.

SAM_1768

Seekord olime hotelli valinud sinnasamasse parki. Valikus oli Hiina ja Aafrika teemaline hotell, millest meie eelistasime esimest. Peab ütlema, et hotell Ling Bao oligi ehk parim osa Phantasialandist – eksootiline, ilus ja mugav. Õhtul sai pikalt mõnuleda soojendusega välibasseinis ning hommikune söök bambuslehtlas oli külluslik ja maitsev. Soojade ja külmade suupistete ja jookide valik võttis silmade eest kirjuks ning kõigele lisaks pakuti lõpetuseks ka klaasike śampust.

SAM_1787SAM_1792SAM_1781SAM_1791

Kuna C. ja Uku said nüüd pargis kahekesti toimetada, langes ära see dilemma, et millistele atraktsioonidele mina tahan/julgen keerlema minna ja millistele peab C. üksi minema. Kõigil oli meelelahutuse leidmisel seega täitsa vabad käed ning see oli väga mõnus. Ainult mustkunstietendusele läksime kõik koos Siebeni uut kava vaatama.

Meie Liinaga üldiselt väga karussellidele ei panustanud, jalutasime enamjaolt niisama ringi ja vaatasime jäätantsuetendust, mis oli ka täitsa vahva. Poisid  karussellitasid oluliselt rohkem, aga meelehärmi valmistasid pikad sabad – popimates kohtades oli ooteaeg tund aega või rohkemgi.

Kuna sama piletiga sai parki teisel päeval tasuta sisse, olime Phantasialandis reede lõunani ja sõitsime siis Kölni. Vaatasime katedraali:

SAM_1810

ja vaimustusime põrandamosaiikidest:

SAM_1815

Õhtul tegime meie C.-ga eduka śoppamistuuri. Köln on śoppamiseks tõesti väga hea koht. Leidsin endale punase käekoti ja rahakoti ning saime mõlemad C-ga uued jalanõud. Kuna C. jalanumber on juba 48, pole talle sobivate käimade leidmine just kerge ülesanne. Õnneks Kölnis mõeldakse ka suurematele jalgadele – ühes poes nägime numbreid lausa suurusele 52-53.

Järgmisel hommikul tegime tiiru Kölni vee muuseumipoes ja śokolaadimuuseumis. Viimases olin mina juba käinud, nii et jäin Reini kaldale istuma ja raamatut lugema. Üldiselt on see hästi põnev muuseum, nii et soovitan soojalt. Muuseumis on suur töötav śokolaadikonveier, nii et natuke oleks see justkui kompvekivabriku külastus ka.

SAM_1914

Ja muuseumipoes on hästi huvitav valik erinevate maitsetega śokolaade.

Pärast jalutasime mööda Reini kallast ja sattusime nägema hästi ägedat tänavaartisti/klouni etendust. Pool tundi täielikku kvaliteetaega!

SAM_1944

Pärastlõunal sõitsime Aachenisse, kus olime peatumiseks valinud hotelli Quellenhof. See oli minu elu esimene 5-tärni hotell ja pean kahjuks ütlema, et suur pettumus. Kuna ma ei ole kunagi varem viietärnihotellis olnud, olid ootused ja põnevus muidugi lakke kruvitud. Paraku pean tunnistama, et olen näinud mitmeid hulga (no kohe hulga) sümpaatsemaid hotelle. Ka Ling Bao hotell Phantasialandis (4 tärni) meeldis meile oluliselt rohkem. Nii et jääb natuke arusaamatuks, mille järgi neid tärne hotellidele antakse. Näiteks meie toas olid tapeedid rasvaplekilised ja vannitoa seintel miskid tumedad plekid (C. muidugi arvas, et veri, ei mingit kahtlust). Lauale oli küll tervituseks pandud pudel Eviani vett, aga kui olime selle juba lahti korkinud, märkasime hinnakirja, mis andis teada, et see veepudel maksab 5.40. (Tõe huvides tuleb siiski lisada, et hiljem arvet makstes vee hinda toa hinnale juurde ei arvestatud). Oli küll ujula ja saun, aga ükskõik millise Saaremaa spaga võrreldes siiski üsna keskpärane (Saaremaa standardid muidugi ongi Euroopa mõistes väga kõrged, eelkõige pean siin silmas GOSpad) – ainult üks bassein ja paar sauna. Hommikusöök oli küll väga rikkalik ja suurejooneline – näiteks sai lasta kokal endale täpse küpsusastmega muna praadida või pannkooki küpsetada, mett võis lusikaga tõsta otse meekärjest ja värskelt pressitud mahla oli vähemalt 6-7 erinevat sorti jne – aga tase jäi siiski täiesti võrreldavaks Ling Baoga.

Õhtul ja järgmisel päeval jalutasime linna peal. Aacheni peamine vaatamisväärsus on muidugi katedraal, kus kuldses reliikviakirstus hoitakse Karl Suure maiseid jäänuseid. Vanimad osad sellest katedraalist on pärit 8. sajandist!

SAM_2030SAM_2015

See kuulus kuningas on loomulikult linnakese peamine turismimagnet ja vaatab vastu igalt pagaripoe aknalt:

SAM_1997SAM_1996SAM_1993

Pagariärisid on Aachenis palju ja sealne spetsialiteet on printenid – väikesed aniisimaitselised vürtsikoogid. Siin poseerib C. koos neiu ja printeni-mehikesega:

SAM_2002

Rubriigid: Saksamaa. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.