London. 2 päev

SAM_1448

Kui esimene päev oli meil olnud hästi tiheda programmiga, siis teine päev oli märksa rahulikum.

Alustuseks läksime veel kord Denmark Steetile, mille eelmisel päeval avastanud olime. Kujutage ette – terve tänav täis muusikapoode! C. jaoks täielik paradiis.

Kiibitsesime vaateakende taga ja vahetasime emotsionaalselt mõtteid sellel teemal, kas ca 6000 naelane Gibsoni kitarr oleks mõistlik ost või mitte. Saavutasime kompromissi 10-naelase capo näol.:) C. julges üksinda poodi seda ostma minna. Mis näitab tema puhul seda, et ta seda kitarrividinat ikka üliväga ihaldas.

Siis sõitsime Victoria ja Alberti muuseumisse. Loodusmuuseumi ja teadusmuuseumi kõrval on see Kensingtonis kolmas hiiglane, kus võiks põhimõtteliselt terve päeva veeta.

Loodusmuuseumi ees lookles tohutu saba. Seal oleme õnneks kaks korda käinud ja võisime rahulikult mööda jalutada. Esmakordselt märkasin, kui ilusad teemakohased bareljeefid on sealsetel aiapostidel:

IMG_0075V&A ees mingit saba ei olnud:

IMG_0084See muuseum meeldis meile mõlemale väga. Väljapanek on seal hästi vaheldusrikas, spetsialiseerumata mingile konkreetsele valdkonnale. Ekspositsioon ulatub eksootilistest esemetest kaasaegsete pulmakleitideni, muusikariistadest sepiskunstini. Nii ei hakka isegi lapsel igav.

SAM_1513

Näiteks C.-le meeldisid keskaegsed nutikad salalaekad, Hiina tikandid, samuraimõõgad..

Üks kõige kuulsamaid ja samas pentsikumaid V&A eksponaate on Indiast pärit Tippoo tiiger – tegemist on hiigelsuure mängutoosiga, mis kujutab inimest ründavat tiigrit ja toob üleskeeramise korral kuuldavale inimkarjeid ja oigeid..

SAM_1489

Mulle mõjus sama ehmatavalt ka üks Iraani naise kleit – nagu näha, pole seal silmade jaoks isegi mitte ava ette nähtud. Natuke valgust ehk kumab sisse tiheda pitsi vahelt..

Aga kits ja kala olid väga toredad:

SAM_1507

Ja see 6. sajandi Hiinast pärit mehike samuti. Tema nimi on “The Stranger” ja mulle tõi ta millegipärast meelde Sõrmuste isanda filmi:

SAM_1504

Pärast V&A muuseumi põikasime läbi Harrodsist, et osta kohvi ja teed. Huvi pärast läksin ka köögitarvete osakonda, mis nägi selline, nagu oleks seegi osa V&A muuseumist.

Mõtlesin, et ostan oma kööki midagi väikest ja samas luksuslikku. Silma jäi väike keraamiline linnuke, mille küljes rippus tutt. Iseenesest täiesti mõtetu vidin. Hinda vaadates osutus see siiski pisut liiga luksulikuks – kõigest 96 naela..

Pärast Harrodsit oli käes meie Londoni reiside traditsiooniline tipphetk – oravate söötmine Hyde Parkis. Paraku polnud esialgu ühtegi oravat näha. Ehk on neil suvisel ajal piisavalt süüa ka ilma inimeste abita või siis veedavad nad praegu enamuse ajast pesas poegade juures… Piirdusime siis sellega, et vaatasime linde:

SAM_1531

Kõrkjate sees piiksus väga nunnu pardipesakond ja kippus kangesti välja laia maailma uudistama. Aga niipea, kui nad oma nokad võre vahelt välja pistsid, ajas kas mõni part või siis luik nad sisse tagasi. See oli neil seal selline kollektiivne lastehoid.

Lõpuks, kui me juba pargist välja läksime, hakkas ühel oraval meist ikkagi kahju – tuli otse meie juurde ja sõi joonelt ära vähemalt viis pähklit.

SAM_1549

Õhtu lõpetasime aga ühes minu lemmikkohas – Camdeni turul. See on lihtsalt üliäge paik! Kogu maailm on seal koos – kirju, värviline, lõhnav, helisev. Sajad eriilmelised ja omanäolised poed, sajad maitsvad toiduletid maailma neljast erinevast nurgast …

Oo, paluks mulle seda kõike ja kohe! Ostsime C.-le mõned eriti lahedad särgid ja mulle India poest tikitud tumba, mis on nii täpselt minu värvidega, et võimatu oli ilma selleta sealt ära tulla.

Siis tegime veel bussiga tiiru linnas, nautides teiselt korruselt õhtust vaadet ja laekusime hotelli. Õhtu sisustas eurovisiooni finaal.

Rubriigid: Inglismaa. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.