Aastavahetus Côte d’Azuril. Nice

Seekordse aastavahetuse veetsime Lõuna-Prantsusmaal, Vahemere ääres. Põhiliseks peatuspaigaks Nice, kuhu üürisime nädalaks korteri,  kohe Inglaste promenaadi kõrvale. Tegelikult jäi meie kodu päris linna servale, sest see kuulus promenaad on üle 7 km pikk. Kesklinna tuli meil iga päev ca 30-40 minutit kõndida, aga mis saaks olla mõnusam, kui jalutada mereõhku hingates sellise ilusa vaatega promenaadil?

IMG_0085Paaril õhtul, kui olime päevastest seiklustest liiga väsinud, kobisime küll ka bussile, aga seda siiski rohkem C. soovil, sest minul ei saaks jalgsirännakutest vist iialgi küll.

Nice sai talvepuhkuseks valitud peamiselt seetõttu, et Brussels Airlines lendab sinna Brüsselist otse ja soodsa hinnaga. Tegelikult tabasime aga oma seekordse valikuga lausa täiskümnesse ja jäime nii rahule,  et  veedaksime seal meelsasti aastavahetusi ka edaspidi.

IMG_0100Puhkus sai suurepärase alguse juba Nice’i lennujaamas, kuhu meie korteriomanik oli meile lahkelt vastu tulnud. Etteruttavalt olgu öeldud, et ärasõidu hommikul viis ta meid lennujaama ka tagasi, nii et tegemist oli tõesti väga lahke perega. Pereisa Vincent oli politseinik ja pereema Sandrine medõde. Neile kuulub suures kortermajas kõrvuti kaks korterit, mida neil kunagi hiljem on plaanis omavahel ühendada, aga rahapuudusel üürivad nad praegu ühte Airbnb saidi kaudu välja. Korter oli 2-toaline, suure hästisisustatud köögi, vannitoa ja rõduga. Akna taga palmid ja kaktused. Elutoas oli hiiglaslik telekas, sadakond DVDd ja riiulitäis raamatuid. Jõudsin sellest virnast läbi lugeda loo 100-aastasest vanurist, kes aknast välja kalpsas.

Kohale jõudes läksime kohe linnaga tutvuma. Esimene asi, mida nägime, oli postkast jõuluvanale:

IMG_0001Vanalinn on kaunis ja äärmiselt värviline. Majad on kõik soojades toonides, ookerkollased või tumeroosad ja väga nunnude roheliste aknaluukidega.

IMG_0011Keskset Massena väljakut katab selline rõõmus sillutis:

IMG_0009Sealsamas oli ka jõuluturg. Sattusime täiesti vaimustusse sidrunimaitselistest churrostest, mida 3 euro eest sai 12 tükki. Ilma nendeta ei möödunud meil vist ühtegi päeva.

IMG_0015Jõuluturu juures oli ilmaratas ja kuusepuud. Üks selline roheline:

IMG_0004ja teine tühjadest plastpudelitest:

IMG_0012Kuuse kõrval olid jalgrattad, mille väntamine süütas kuusel lambid põlema.

IMG_0014Jõuluturul tegutses pottsepp, kes jagas oma loomingut vabatahtlike annetuste eest.

IMG_0024Me ei suutnud esimesel õhtul kiusatusele vastu panna ja saime ka ühe vaasikese. Eks see muidugi üks mõtlematu tegu oli, sest äsja kedra pealt tulnud vaasi tuli väga ettevaatlikult hoida. Meil see siiski lõpuni ei õnnestunud ning poolel teel koju kohtus vaas tänavasillutisega, mis muutis selle ühe hetkega seinavaasiks. Otsustasime, et nii on isegi veel parem. Poest juba sellist ei leia! Kodus küpsetasin vaasi praeahjus kõvaks.

Päikeseloojang esimesel õhtul oli megadramaatiline. Ma olen midagi sellist varem näinud küll ehk ainult unenäos. Mitte ainult taevas, vaid ka õhk kõikjal sinu ümber oli roosakaskuldne! Kõik see kestis vaid üürikese viivu, sest päike vajus nobedasti merre ning iga minutiga see imeline valgusemäng teisenes ja võttis uusi varjundeid. Sellesse unenäolisse atmosfääri sattusimegi vaid oma esimesel õhtul.

IMG_0047IMG_0039Pimeduse saabudes süttisid põlema Inglaste promenaadi palmid:

IMG_0049Eemal helendas veel midagi..  – jõuluvana! Taies, mis päevavalguses oli mõjunud üsna pentsikult, säras nüüd tühjal mereäärsel teel, kiigutas jalgu ja hüüdis aega-ajalt üle kuljuste kõlina “Ohhohohoo!” 😀

Teine päev

Teise päeva otsustame samuti täielikult Nice’ile pühendada, ehkki ahvatlevalt lähedal oli veel palju imelisi kohti. Jõuab neidki.

Alustuseks tutvusime pargiga oma maja taga. Seal olid sellised toredad põõsad ning puude alt võis leida tulihapusid mandariine ja hiiglaslikke käbisid. Meie maja on alumisel pildil parempoolne:

IMG_0058IMG_0060Kohe pargist ümber nurga oli Andrei Jakovski Naiivse kunsti muuseum. Ega me muidu poleks sellisesse kohta sattunud, aga kuna ta oli kohe kodu kõrval ja pealegi tasuta, siis käisime ära. Kõige rohkem meeldisid mulle skulptuurid muuseumi ees:

IMG_0066IMG_0079Muuseum ise oli tilluke ja peale meie oli seal veel ainult üks külastaja:

IMG_0082Seejärel läksime vaatama Nice’i peamist vaatamisväärsust ehk lossimäge, kus ei ole küll enam mingit lossi, on aga see-eest ilus vaade.

Ilm oli suurepärane, sooja kindlasti üle 20 kraadi. Inimesed jalutasid T-särkide väel. Jopet koju jätta olnuks aga mõtlematu tegu, sest niipea, kui päike loojub, jääb sellest soojusest heal juhul alles vaid 5 pügalat.

Tee-äärsed palmid olid viljade all lookas. Jäin uskuma C-d, kes arvas, et need on datlid:

IMG_0106Soovi korral sai mäkke ronida jala. Meie läksime liftiga.

IMG_0107Vaade, mis avanes, oli tõesti uhke, ühelt poolt linnale:

IMG_0109IMG_0111ja teiselt poolt sadamale:

IMG_0137IMG_0138Pärast niisugust ilu kulus ära üks Nelja aastaaja pitsa Café Flore’is. 🙂

IMG_0150Eelmisel õhtul töötanud puskkaevud:

IMG_0017sel õhtul ei töötanud:

IMG_0155Mul oli plaanis jõuda veel ka Chagalli muuseumisse. Taevasina ranniku (Côte d’Azur) valgusküllast ja värvilist piirkonda on armastanud paljud kunstnikud, kellest nii mõnelgi on nüüd Nice’is ja lähiümbruses omanimelised muuseumid. Chagall on üks neist. Kahjuks jõudsime kohale napilt liiga hilja, sest muuseum suletakse juba kell 17.

Läksime siis hoopis Jumalaema kirikusse:

IMG_0157Tegime tiiru vaaterattal:

IMG_0165IMG_0177ja imetlesime jõulukaunistusi:

IMG_0161Koju minnes rõõmustas alati see, et nurgapealne pagariäri oli iga päev, ka pühapäeviti lahti õhtu kella kaheksani ning veel enne sulgemist oli sealt võimalik osta sooja, ei TULIST saia! Luksus. Ostsime õhtul alati sooja saia hommikuks valmis. Kusjuures nii ilusas linnas nagu Nice ei ole ka baguette’id mingid tavalised:

Rubriigid: Prantsusmaa. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.