Suvi ja puhkus

Kuus nädalat puhkust Eestis ongi läbi. Sel aastal oli sellega nii ja naa – ilmad polnud alati just kõige paremad ning lisaks kimbutasid haigused – kõigepealt äge bronhiit C-l, siis minul, kokku 4 nädalat ja päris terve pole ma praegugi. Kiirabi erakorralises vastuvõtus sai käidud nii Haapsalus kui Rakveres..

Aga kui need negatiivsed aspektid kõrvale jätta, siis oli puhkus ikkagi väga tore. Nagu eelmiselgi suvel, tegime pea tervele Eestile tiiru peale – suvitasime nii Saaremaal kui ka Pärnus ja Haapsalus, lisaks viis tee meid Rakverre, Tartu ja Tallinna. Nädalajagu päevi veetsime aga hoopis Peterburis, kuhu sellest kevadest pääseb mugavalt rongiga.

Eesti kõige ilusam linn on endiselt Kuressaare, ehkki Haapsalu ja Pärnu pakuvad ka arvestatavat konkurentsi. Seevastu Tallinn, kallis sünnilinn, kus olen veetnud 30 aastat oma elust, jääb iga järgneva aastaga aina võõramaks. No kohe üldse pole see enam minu linn, mis parata.

Millised olid siis selle suve meeldejäävamad hetked? Muidugi – kõige olulisemad olid kohtumised kallite inimestega, kellest mõnda polnud ma juba 5-6 aastat näinud.. Seda suurem oli rõõm. Käisime külas ja saime kokku kohvikus, jalutasime linnas ja tegime aiapidu. Inimesed ongi need, kelle pärast Eestis käia tasub, loomulikult.

Mainimata ei saa jätta, et üürilisega on meil Kuressaares meeletult vedanud. See kuldne inimene on teinud kogu majas ilusa remondi ja ka aed ei ole nii hoolitsetud seisus ilmselt kunagi varem olnud.. Lisaks oli südantsoojendav näha, et köögiseinal oli koha leidnud üks minu kunagine maal ning köögilaes rippus Marco tehtud tuulekell..

Ka sel suvel olime C.-ga usinad külalised Kuressaare golfiväljakul, kus lapsed endiselt tasuta harjutamas saavad käia.

Golf on ikka täitsa C. ala, kahju, et seda Brüsselis harrastada ei ole võimalik.

Samuti käis C. pea iga päev lossihoovis vibu laskmas. See on tal nüüd uus suur huvi, nii et pole imestada, kui meile varsti üks vibu ka koju ilmub..

Kuressaarde sattusime täpselt Ooperipäevade ajaks. Kuigi piletid olin ostnud ainult laste ooperigalale, saime osa ka teistest etendustest. Nimelt avastasime, et keegi hea inimene oli tulnud geniaalsele mõttele riputada lossiparki üles mõned võrkkiiged. Nendes pikutades sai suurepäraselt kuulata lossihoovis ooperitelgis toimuvat. Ooperi puhul eelistangi ma rohkem kuulata kui vaadata, nii et täielik tasuta idüll. 🙂

Kui kiikumisest ära tüdineda, võis ooperit kuulata ka kõrvalolevas kohvikus kooki ja tassikest teed nautides.

See on see väikelinna võlu, et saad olla rahus ja vaikuses, ilma tüütu rahvahulgata.

Ooperitelki me siiski lõpuks jõudsime – lastegala ajal, mis üllatas väga positiivselt. No ja see telk oli ikka tohutult suurejooneline ja nii ootamatu koduses lossihoovis – tekitas umbes samasuguse tunde, nagu oleks seal maandunud üks hiiglaslik ufolaev..

Suve ühe ilusama päeva veetsin maakodus, kus kõik oli armsalt endine. Usun, et järgmisel aastal on meil ringirändamisest isu sedavõrd täis, et olemegi terve suve ainult seal.. Sest see on nii võrratu koht.

Tähistasime maal minu sünnipäeva:

6 aastat tagasi istutatud elupuuhekk, mis 3 esimest aastat kidus ning mille mõne õnnetu isendi naabrimehe lehm poolenist ära sõi, on ootamatult hakanud kasvu viskama ning kõrgub nüüd kaugelt üle minu pea:

Sel aastal sõitsin maale esmakordselt ise autoroolis (aitäh, Jouni!) ja tegime tiiru ka ümbruskonnas. Taas kord tõdesin, kui ilus on meie nn kodukirik Tornimäel:

Edasi viis tee meid Pärnu. Ajastus oli suurepärane – sattusime sinna just kuumalaine ajaks, kui olid ainsad tõeliselt soojad päevad kogu suve kohta. Igal õhtul sai käia meres ujumas. Päevasel ajal hoidsime rannast pigem eemale, sest päevitamisest me kumbki lugu ei pea. No ja muidugi Pärnu võrratud kohvikud – Supelsaksad, Steffani, Mahedik – ei oskagi neist ühte teisele eelistada, aga seda peab ütlema küll, et Supelsakste lõhesalat on lihtsalt võr-ra-tu.

Haapsallu läksime nagu ikka, Valge Daami ajaks. Kõik oli tuttav ja väga armas. Mingi eriline õhuline aura on sellel linnal, mis toob taevasse huvitavad pilved ja maa peale kaunid värvid. Ma arvan, et tahaksin seal kunagi elada..  ja käsitööturult sain selleks ka mõningaid huvitavaid ideid.

Iloni Imedemaal oleme küll juba käinud, kuid põikasime sinna sel aastal uuesti sisse. Imearmas maja ja õhustik, kust ei tahakski lahkuda..

Paralepa rannast paistis Haapsalu oma kellatorniga justkui mõni kaader muinasjutufilmist:

Lossihoovis vaatasime järjekordset Valge Daami etenduse versiooni (sel aastal oli meil seal ka pisukene isiklik tutvus) ning mängisime hiigelmalet, mille nuppude veeretamine nõudis päris head füüsilist vormi:

Teine hiigelmale ootas meid Rakvere linnuses, kuhu jõudsime pärast Peterburis käiku:

Lastele Rakvere linnuses tegevust jätkub ning linnust ümbritsevatel nõlvadel tervitab tulijaid selline muhe sokk:

Ka Tallinn on vahepealse aastaga mitme toreda koha võrra täienenud: käisime nii lennusadamas, taasavatud teletornis, Kiek in de Köki maa-alustes bastionides kui ka ajaloomuuseumis. Viimases on väga lahe ajakapsel, kus on võimalik ennast ajaloosündmuste keerises proovile panna.

Teletornis vaimustasid C-d robotseened, mis kasvavad välja põrandast ning ennast ise külastajate poole keeravad. Tuletasid mulle meelde lapsepõlve multifilmi “Kolmanda planeedi saladus”.

No ja ükski Eestis-käik ei oleks täiuslik ilma Tartu ja Ahhaa-keskuse külastuseta.:D Seekord võttis C. seal osa 3 töötoast – valmistas limonaadi, meisterdas tuuliku ja lahkas seasilma. See viimane oli ikka täitsa selline ulmeline värk.

Lisaks Ahhaa-keskusele käisime ära ka Tartu lähedal äsja avatud Jääaja keskuses. Seal sai katsuda jääd ja vaadata mammutit:

Siis oligi aeg tagasi pöörduda. Kohvrid täis raamatuid, DVDsid, kommi, leiba ja kilu. Järgmisel aastal jälle.

Rubriigid: Kodumaal. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.