Esimene päev

Peale maitsvat ja toitvat hommikusööki seadsime sammud Leicesteri väljakule, et hankida õhtuks soodushinnaga teatripileteid. Sealne süsteem on selline, et igal hommikul tulevad poole hinnaga müüki piletid sama päeva lõunastele ja õhtustele etendustele. Üldjuhul on tegu kõige kallimate piletitega (= parimate kohtadega), mis endale täishinnaga ostjat pole leidnud. Muidu 65 £ pileti saab selliselt hommikuselt odavmüügilt ca 39 naelaga. Võib ju ikkagi kallis tunduda, aga need suurepärased etendused on tõesti igat viimastki penni väärt.

Leicesteri väljak on ääristatud piletimüügikassadega, kes kõik väidavad end müüvat soodushinnaga, kuid tegelikkuses võib nende hind õigest hinnast vähemalt poole kallimaks osutuda. Nii näiteks ostis hiljuti üks ebateadlik kolleeg sealt 31£ pileti 80 naelaga!

Mina olin seekord teinud põhjalikku eeltööd ja teadsin, et õige putka on Leicesteri väljaku tagumises nurgas ja praegu seal piirkonnas käimasolevate remonditööde tõttu plankude taha peidetud. Selline väikse kellatorniga majake nimega TKTS.

Neil on ka oma kodulehekülg, kus saab jooksvalt vaadata, millistele etendustele kohti saada on.

Kui meie sinna jõudsime, olid paljud teadlikud kodanikud juba õige koha üles leidnud ning saba moodustanud. Kusjuures libamüüjate juures polnud mingit järjekorda. Nii, et inimesed, ärge laske ennast eksitada ja otsige üles õige koht!

Üldiselt ei maksa karta, et pileteid ei ole. Kuna Londonis on teatreid nii palju ja neis kõigis mängitakse reeglina vaid ühte etendust korraga – igal õhtul ja tihti lausa kaks korda päevas – on kohti peaaegu kõikjale saada.

Seda, kuhu ja mis hinnaga pileteid parasjagu müügil on, saab vaadata TKTS kassade kõrval olevalt suurelt teadetetahvlilt, mida operatiivselt täiendatakse. Nii et seisad sabas ja samal ajal kaalud, millist etendust valida. Kusjuures see saba, mis algul tundub ehk pikk, läheb tegelikult hästi kiirest, ca 15 minutit ootamist.

Meie esimene valik oli Shrek ja sinna me piletid saimegi. Kusjuures parimad kohad, millest unistada võiks – parteris 6. rea keskele. Alghinnaga 65 £, sooduspakkumisel 42 £.

Piletid õnnelikult taskus, võtsime suuna Towerile. Eelmisel korral käisime seal ümbruses küll jalutamas, aga sisseminekuks ei jäänud aega. Nüüd olin piletid juba internetist ette ära ostnud ning sabas seismata seadsime sammud iidsest väravast sisse.

Toweriga põhjalikuks tutvumiseks tuleks arvestada vähemalt poole päevaga. Igal pooltunnil saab ennast haakida mõne giidina tegutseva Beefeateri sabasse, kes muhedaid ja huvitavaid lugusid vestab. Kuna C. inglise keelest eriti aru ei saa, siis me väga pikalt kuulama ei jäänud vaid käisime omal käel ringi.

Nägime palju põnevat.

Kuningate raudrüüsid, see siin on Henri VIII oma:

Kusjuures neid raudseid kostüüme tehti väga erinevates mõõtudes – siin on üks XXL eksemplar hiiglasele ja miniatuurne mudel kääbikule:

Kuningate hobuste galerii oli tore:

Eriti üks kollane isend, kelle kelmikas silmavaade meenutas mulle eeslit Shreki multifilmist:

Muljetavaldav oli lohe, mis oli kokku pandud erinevatest relvadest, relvaosadest ja laskemoonast:

Näiteks varbad olid tal sellistest püstolitest:

No ja siis muidugi kuulsad rongad, kelle lahkumisel usutakse olevat kurvad tagajärjed. Tundusid olevat oma eluga igati rahul.

Pärast Towerit jalutasime üle Toweri silla ja lubasime endale ilusa ilma puhul natuke jäätist.

Udune ja sombune Inglismaa kliima on meie reiside ajal näidanud oma päikseliselt säravat nägu. Jei!

Piki lõunakallast jalutasime sõjalaev Belfasti juurde, mis meile eelmisest korrast silma jäi ning mida me seekord plaanisime lähemalt uudistada. Paraku selgus, et käimas on renoveerimine ja külastajaid laevale ei lubata.

Imetlesime seda ristlejat siis eemalt ning leidsime lähedusest veel teisegi põneva laeva:

Siis oli kell nii kaugel, et tuli hakata mõtlema lõunasöögile. Kuna tegemist oli ikkagi 24. veebruari, kalli kodumaa sünnipäevaga, siis olin söögikohtade osas Internetis natuke eeltööd teinud. Väljavalituks osutus TripAdvisoris kõrge reitinguga Soho Joe (hetkel 22. koht 9379 söögikoha seas).

Pettuma ei pidanud. Imemaitsvad pitsad, mida ületada suudab ehk ainult meie kodulähedane PapaGallo;). Kahe inimese söök ja jook jäi alla 20 £.

Siis veel kiiresti hotellist läbi ja oligi käes meie reisi kõrghetk – „Shrek the Musical“ Kuninglikus Drury Lane teatris. Tegemist on juba 1663. aastal asutatud teatriga, mida on külastanud kõik Inglismaa kroonitud pead ning kus on koguni kaks kuninglikku looži.

Teater jääb Covent Gardeni piirkonda, mis on ääretult võluv kant. Lemmik!

Seal toimub kogu aeg midagi, keegi laulab, keegi mängib pilli ja keegi klouni.. Tasuta etendusi igale maitsele. Eriti õhtupimeduses omandab see kõik maagilise mõõtme.

Vaatasime tükk aega ühe artisti naljaetendust ning siis sattusime veel ühe osava traadiväänaja juurde, kes keerab 2 naela eest traadist sinu nime, mida saab kasutada fotohoidjana. Hästi osav ja kiire mees.

Shreki teatrimaja kumas juba eemalt äratuntavalt.

Kuna Shrek on selle teatri ainus etendus mängukavas, oli kogu maja teemakohaseks disainitud. Töötajatel on peas Shreki rohelised torukõrvad ning ka külastajad võisid neid endale 8 naela eest soetada.

Etenduse ajal pildistada loomulikult ei tohtinud, kuid ma soovitan kõigil vaadata selle suurepärase meistriteose treilerit siit.

Ja siin mõned kavalehelt pildistatud fotod:

Kellel vähegi võimalik, siis minge seda palun vaatama!:D See on lihtsalt nii lahe ja lõbus, kaks ja pool tundi puhast rõõmu!

Kus mujal te näeksite vahvat lohe, kes saali laest alla lendab ja publiku pea kohal tiirutab?

No ja siis muidugi etenduse lõpp – peale kummardamist ja lisalugu, milleks loomulikult oli filmist tuttav „I’m a Believer“, hakkas laest alla sadama valgeid ja kollaseid paberringe. Need õhukesed helbed langesid aeglaselt hõljudes allapoole ning neid tuli nii tihedalt, et kogu põrand, toolid ja parteris istuv publik oli nendega paksult kaetud. See oli nii ootamatu ja ilus, et inimesed unustasid isegi plaksutamise.:) Selline nägi saalipõrand välja pärast etendust:

Veel järgmisel päevalgi leidsin neid kettaid oma kotist ja salli seest.:)

Rubriigid: Inglismaa. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.