London

Sel nädalal oli Belgias lastel koolivaheaeg. Kuna 1.-2. november (hingede päev ja kõigi pühakute päev) on siin nagunii töölt vabad, võtsin ühe puhkusepäeva juurde ja sõitsime kolmeks päevaks Londonisse.Ehkki Brüsselist ainult napilt 2-tunnise rongisõidu kaugusel, ei olnudki me sellesse linna varem jõudnud. Olin kuulnud, et Londoni külastamiseks on novembrikuu hea aeg ning tõepoolest – ilmad olid mahedad ja soojad, turiste aga meeldivalt vähe.

Kolm päeva möödusid kiiresti. Jõudsime kõik plaanitu teoks teha, samas sai aga selgeks, et Londonis jätkuks tegevust veel mitme samasuguse reisi jagu. Nii ei oleks imestada, kui me varsti uuesti selle tee ette võtame.:)

3Juba sõit ise oli üksjagu põnev – merealuses tunnelis pole me varem olnud. Tegelikult ei võtnud rong isegi kiirust eriti maha, lihtsalt ühel hetkel läks akna taga pimedaks.:) Tagasi tulles ei olnud sedagi erinevust, sest siis oli väljas juba nagunii kottpime.

Eurostari rongiga jõudsime St Pancrase jaama, mille seinal tervitasid meid olümpiarõngad, tuletades meelde, et järgmisel aastal toimub olümpia justnimelt Londonis.

Ostsime 3-päeva sõidukaardi ja lasime metrool ennast Leicesteri väljakule sõidutada. Sealt alustasime siis linnaga tutvumist. Kõigepealt loomulikult klassika: double-deckerid

telefoniputkad

Big Ben

Westminster Abbey

London Eye..

Kui põhiline linnasüda oli nähtud, istusime esimesse ettejuhtuvasse bussi ja vaatasime, kuhu see meid viib. Viis Camden Towni ja sealsetele turgudele. Oli see vast hämmastav koht! Hipilik-boheemlaslik atmosfäär sürrealistlike majadega. Kohati tundus, justkui oleks sattunud Disneylandi, tegelikult elasid inimesed seal aga oma igapäevast elu.

Hiiglaslikud turud on rajatud endistesse tallidesse. Seetõttu kohtab igas nurgas ja nurgataguses hobuste ja seppade kujusid. Neid on seal muljetavaldav hulk.

Käisime turul tükk aega ringi ja lõpuks sõime 4-naelast india pajarooga, mis maitses kohutavalt hästi.Seejärel istusime jälle bussi ja sõitsime British Museumi.

Olin C-le eelnevalt lubanud, et üle paari tunni seal ei ole. Alati oleks ju kiusatus kõike vaadata, aga paraku on sellised hiiglaslikud kultuuritemplid lastele üpris väsitavad. Paar tundi läks lennates. Seal on nii palju põnevat – kogu maailma kultuur ühes kohas koos. C. jaoks olid kõige huvitavamad muidugi Egiptuse muumiad ja kassjumal Bastet. Minu isiklik lemmik oli Moai kuju Lihavõttesaarelt.

Peale muuseumi tegime tutvust Londoni poodidega. Käisime näiteks Hamleyses, mille 6 korrust on otsast otsani mänguasju täis.

Ja M&M esinduspoes, kus võib endale kaaluda M&M komme kõikmõeldavates värvitoonides:

Seejärel sõitsime hotelli, mis asub linnasüdamest natuke kaugemal, kuid mille koduleht võlus mind tubade kujunduse ja hommikusöögiga.

No ja tõesti oli hea hotell, ei pidanud üldse pettuma.:) Hoole ja armastusega sisustatud ning igal õhtul ootasid meid toas väikesed kingitused, näiteks šokolaad ja moos.:)

2. päev

Hommik algas ülihea hommikusöögiga lounge’is. Puuküttega ahjus küpsetatud leivad, prantslasest pagari sarvesaiad,

isetehtud moosid sellistes käsitsimaalitud purkides…

Värskelt pressitud mahlad ja mahetaluniku jogurtid, mida hotelli soovituse kohaselt tuli süüa mee ja kreeka pähklitega.

Mmm…

Seejärel sõitsime kuninganna lossi juurde.

Iga päev kell 11.30 toimub seal vahtkonnavahetus. Jõudsime sinna kella 10 paiku ning juba siis kogunes sinna inimesi, kes soovisid vaatemängu jälgimiseks paremaid kohti hõivata. Kuna ma ei raatsinud seal niisama tund aega passida, otsustasime vahepeal ära käia Harrodsi kaubamajas, mis ei ole sealt kaugel.

Sellele poele võiks muidugi vabalt kulutada terve päeva, kuid piirdusime seekord toiduosakonnaga, kust ostsin purgi kohvi. Muuhulgas leidsime keldrikorruselt Dianale ja Dodile pühendatud memoriaali.

Mäletatavasti oli Dodi Al Fayed Harrodsi omaniku poeg.

Buckinghami lossi juurde tagasi jõudsime täpselt vahtkonnavahetuse ajaks. Nüüd oli lossi ümbrus täielikult inimestest ummistunud, nii et eriti lähedale me enam ei pääsenud. Siiski nägime ka eemalt vahvaid sõdureid pilli puhudes lossi poole marssimas:

Hiljem ilmusid välja ka ratsanikud.

Järgmisena oli meil programmis Teadusmuuseum. Ohohoo.. oli see alles muuseum! 7 korrust ja tihedalt vaatamist täis. Meie andsime alla 5. korrusel. Rohkemaks polnud sel korral jaksu. Aga igal juhul soovitan seda muuseumi soojalt, seal on kõigile midagi.

Kui täiskasvanutele pakuvad rohkem huvi ekspositsioonid teaduse ja tehnika ajaloost, siis lapsed satuvad täielikku vaimustusse ülemistel korrustel, kus saab ise igasuguseid katseid teha ja aktiivselt tegutseda. Nagu enamus Londoni muuseume, on ka see täiesti tasuta. Tasulised on ainult 3D filmid, aga seekord me neile aega ei kulutanud.

Huvitav väljapanek oli näiteks kodutehnika ajaloost. Sai näha, mis imelise kujuga pliite, külmkappe või WC-potte läbi ajaloo tehtud on.

Samuti igasuguseid naljakaid vidinaid – siin pildil on õunakoorimismasina kõrval näiteks oakaunade poolitamise masin.

Õhtupoolikul jalutasime Hyde Parkis.

Nagu ka Londoni teistes parkides, on seal hästi palju oravaid.

Nad on julged ja seltsivad ning koguvad usinasti talvevarusid.

110Olles maiuspala kätte saanud, matavad nad selle kähku maha ja tulevad kohe uut küsima.

112Kujutan ette, et teeäärsed murulapid on seal tihedasti pähkleid ja mandleid täis pikitud.:) Praktiliselt igal möödakäijal on nende jaoks midagi taskus.

Söömas käisime seekord ühes hiinalinna buffet’s.

Ei olnud viga, aga hiina toidu sõbrad me vist ikkagi ei ole.

Siis tegime veel tiiru Toweri juurde, et imetleda valgustatud Toweri silda.

Hotelli jõudes jõime lounge’is teed ning mängisime kabet ja doominot. Seal oli hästi tore.

3. päev

Viimane päev tervitas meid päikeselise ilmaga. Ka eelmised päevad oli olnud kuiv ja selge ilm, nüüd aga oli hommik eriti rõõmsa ilmega.

Peale taevalikku hommikusööki istusime bussi, mis tegi küll suure ringi, aga viis meid lõpuks ikkagi otse Loodusmuuseumi ette. See oligi selle päeva programmi peateema.

Muuseum oli väga muljetavaldav juba väljast..

89ning sugugi mitte vähem seest:

Tegemist on muuseumiga, milles on üle 70 miljoni eksponaadi! Ja need ei ole mitte mõned tolmused topised ja krõbisevad herbaariumitaimed, vaid see muuseum rokib täiega! Kui te ei ole seal veel käinud, siis minge tingimata.

Ühtlaselt tugevast väljapanekust on raske midagi ekstra esile tõsta. Lapsi võlub muidugi eelkõige dinosauruste osakond.

Lisaks suurtele skelettidele-kolpadele-munadele on seal ka liikuvad ja möirgavad „elus“ saurused. Paar pisemat eespool ja siis hiiglaslik türannosaurus.

Topiste hulgas on ka palju põnevat. Näiteks elusuurune sinivaal:

või siis terve linnuparv:

mõned liigid on juba täitsa välja surnud, näiteks dodod:

Veel on seal läbilõige hiid-sekvoiast, mis on kõige suurem puu maakeral:

Või siis elevantlinnumuna:

Jaanalinnumuna on suuruselt alles kolmas!

Eriti tähelepanuväärne oli minu jaoks see, kui soliidsed ja maitsekad on koolivormi kandvad inglise kooliõpilased. Igas muuseumis oli meiega samal ajal sees mitu klassiekskursiooni ning ma olin täiesti võlutud sellest, kui kenasti olid nad riides ja kui asjalikult käitusid. Tahan olla sellises koolis õpetaja!! Näiteks sellised nunnult rohelised:

või siis sinised:Peale Loodusmuuseumi oli meil veel rongi väljumiseni mõni tund aega. Sõitsime uuesti Toweri juurde, et seal natuke rohkem ringi vaadata. Sisse seekord ei jõudnud, aga ka väljast nägi mõndagi huvitavat.

127

Siis veel kiiresti viimased sisseostud ja keerasimegi koonud kodu poole. Kuni järgmise korrani.

Rubriigid: Inglismaa, Lastega tore minna. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.