Pariis. Taas kord.

IMG_0049Eile jõudsime tagasi 4-päevaselt Pariisi-tuurilt. Nimelt selleks ajaks, kui mina jaole jõudsin, olid Eesti Õhu piletihinnad ebasündsatesse kõrgustesse kerkinud ning rahaline võit, mille andis Eesti puhkuse nädala võrra edasi lükkamine, võimaldas lahedalt sõita Pariisi ja 4 päeva korralikus hotellis elada. Teiseks põhjuseks oli see, et sain jälle aasta võrra vanemaks ning Pariisis elab mu hea sõbranna, kes sai samal päeval sama vanaks. Nii et tähistasime ja kurvastasime koos.:) Meil oli ülilahe ja emotsionaalne õhtu peruu toitude (maniokk, njämm) ja prantsuse šampanjaga.

Mis siis veel mahtus 4 päeva sisse?

Laevade ujutamine Luksemburgi aia tiigil.

IMG_0002Need on sellised vanamoodsad nunnud laevad, mille üürimisel tuleb pass pandiks anda ning mida navigeeritakse pika kepi kaasabil.

IMG_0005Leidsime pargisügavusest üles ka Bartholdi vabadussamba maketi, mille suurendatud koopia Prantsusmaa hiljem ameeriklastele kinkis.

Invaliidide keskuses asuva relvamuuseumi külastus. Õieti käisime küll vaid nendes ruumides, kuhu ilma piletita pääses. Tahtsin C.-le näidata hauaplaati, mille alla Napoleon maeti Püha Helena saarel (nüüdseks on ta ümber maetud 7 üksteise sees asuva sarkofaagi sisse), aga paraku oli see plaat vana koha pealt kuhugi mujale tassitud. See-eest nägime hiigel-Napoleoni ennast

IMG_00016ning toredat kollektsiooni erinevates mängusõduritest.

IMG_00018Prantslaste ilumeel on märkimisväärne: renoveerimistööde ajaks katavad nad tellingutes hoone osa sellise pettepildiga: Suure Palee külastus, kus asub järjekordne teaduskeskus.

Seal on näiteks üks ümmargune ruum, mis on pühendatud piile. Pii komajärgseid kohad jooksevad seal ringina ümber seina.

Üldiselt on see keskus mõeldud rohkem keskkooliõpilastele ja teadushuvilistele täiskasvanutele. Igal täistunnil toimusid eriteemalised ettekanded ja esinemised ning publiku hulgas eriti lapsi ei olnud. Vaatasime ühte, kus räägiti elektrivoolust ning tehti katseid vabatahtlikega publiku hulgast. See oli päris lahe ja lõbus, inimestest lasti läbi nõrka voolu, nii et nende sõrmed särtsusid või juuksed tõusid peas püsti. Nad ise olid seejuures väga elevil. Käisime ka planetaariumi etendusel ja C. osales putukatest tehtud värvide töötoas.

Jalutasime Louvre aias ning veendusime, et Pariisi varblased on tõesti väga jultunud tegelased.

IMG_0054Otsisime üles koha, mis on väga oluline kõigile neile, kes on lugenud Da Vinci koodi. Lugejaid on ilmselgelt palju, sest pildistajatest puudust ei olnud.

Stravinski purskkaev, mis nüüd lõpuks ometi on jälle korda tehtud ja sai hoobilt C. uueks lemmikkohaks Pariisis.

IMG_0058Juhuslik kontsert raekoja esisel platsil.

IMG_0063Ilus ja väga pariislaslik päikeseloojang Seine’i jõel.

IMG_0064Tulemehe etteaste Jumalaema kiriku ees platsil, mis lõppes muide vägeva ilutulestikuga.

IMG_0069Kaunis hommik Montmartre’il, mis imekiirelt asendus vägeva vihmasajuga.

IMG_0074Dali majamuuseum Montmartre’il, kus C-l oli võimalus kohtuda oma lemmikute, pehmete kelladega.

IMG_0075Ja näha ka muud klassikat. Père Lachaise surnuaed, minu isiklik lemmik Pariisis. Surnute linn, kus hauad on justkui väiksed majakesed, mis moodustavad tänavaid, kvartaleid, linnaosasid.

Paljude kultuuritegelaste viimane puhkepaik.

Lahkudes Pariisist teadsime kindlalt – varsti jälle. Pariis ei ammenda ennast kunagi.

Rubriigid: Pariis. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.