Veneetsia…

Nii unenäolise, teatraalse, dramaatilise paiga kohta nagu Veneetsia on raske midagi kirjutada. Sõnad on vaid sõnad. Veneetsia on kõrgemal mis tahes keelest. Veneetsia on kui ilmutus – ebareaalne, kummaline, ühtaegu taevalik ja veealune maailm.

ve33Olin oma elus kaua seda kohtumist oodanud ja samas tundnud selle eest mingit seletamatut hirmu. Justkui kartnuksin ma ennast selle linna lummusesse kaotada. Nüüd tagantjärele saan aru, et Veneetsia ilmutas mulle ennast juba mu lapsepõlve unenägudes – need kummalised teatraalsed maskid ja kostüümid, mida Veneetsias võib kohata igal sammul, otsekui kestaks kuulus Veneetsia karneval seal katkematult läbi aasta, lõputud romantilised sillad ja vette avanevad uksed – neid kõiki nägin ma lapsena unes. Veneetsia maskide suhtes olen ma terve elu nõrkust tundnud nagu seoks mind nendega midagi väga isiklikku.

ve22Olime Veneetsias 3 päeva ja sellest jäi muidugi lootusetult väheks. Tahaks elada seal vähemalt 3 aastat, veel parem, kogu ülejäänud elu.

ve123ve31ve112ve117Turismimagentina on Veneetsia üks kallimaid linnu maailmas. Kõrgete hindade tõttu eelistab enamik turiste ööbida Itaalia rannikuäärsetes linnakestes ning sõita sealt merre ehitatud tammi mööda rongi või bussiga Veneetsiasse. Mina teadsin aga kindlalt, et tahan ööbida justnimelt Veneetsias, nii keskel kui võimalik, et saaksin näha seda linna ka varahommikul, hilisõhtul ja öösel. Siis, kui ta on kõige nõiduslikum.

ve77Ja mingi ime läbi õnnestus mul tõesti leida suurepärane Bed&Breakfast soodsa hinnaga otse Veneetsia südames, keskse Rialto silla kõrval, vaatega Suurele Kanalile. See oli uskumatu vedamine.

ve30Koduhotellis oli ainult 3 tuba ning perenaiseks ääretult armsa naeratusega Adriana, kelle vanematele see maja kuulus. Toad kandsid Veneetsiat ümbritsevate kuulsate saarte nimesid – Murano, Burano ja Torcello. Meie tuba oli Burano.

ve3Igal hommikul oli köögilaual kolm kandikut saiade-pirukatega ning külmkapis kolm kandikut jogurtide-mahlade-juustudega, igaühel kuldne nimesilt küljes. Kandikud olid nii külluslikud, et suutsime sealt vaid väikese osa ära süüa.

Lisaks veel puuviljad vabal valikul ning aususel põhinev baarikapp „Honesty bar“, kus igaüks võis võtta mida soovis, selle raha eest, mida uskus õiglane olevat.

Hommikusööki sai süüa kas väikses armsas söögitoas

või siis luksuslikul rõdul vaatega suurele kanalile.

Inimesed, kes meiega samal ajal selles B&B-s peatusid, olid ka hästi toredad, näiteks oli üks paar Lõuna-Aafrika Vabariigist, kes tuli sinna oma mesinädalaid veetma. Mõtlen siiani suure soojusega sellele imelisele paigale ning loodan, et mul õnnestub selles hotellis veel kunagi peatuda. See oli koht, kus tekkis tõeline kodutunne.

Veneetsia tervitas meid selge ja päikselise ilmaga. Vaated meie toaaknast olid lummavad.

ve180

ve179Kohe meie maja lähedal oli turg ja hommikul saime aknast kaasa elada turumüüjate askeldustele. Veneetsias toimub ju kogu kaubavedu veeteed pidi.

ve81Turg ise oli muljetavaldav.

Eriti selle mereandide letid, kus leidus kõige eksootilisemaid olendeid, kõik supervärsked, paljud alles elus ja liikuvad, merelõhnased, otse lainetest võetud.

Markuse väljak Doodžide palee ja Püha Markuse katedraaliga on muidugi võimas.

ve35

ve41ve45

ve42ve43Käisime katedraalis ka sees ja imetlesime kuldseid mosaiike, mis selle seinu ja massiivseid kupleid seestpoolt katavad. Treppi mööda pääses katuserinnatisele, kus avanes suurejooneline vaade Markuse väljakule ja merele.

ve159Veneetsia peamine võlu on aga siiski vaiksed kõrvaltänavad, hämarad sopikesed, üksildased sillad üle melanhoolsete kanalite. Neid tänavaid mööda võiks jääda igavesti hulkuma, leides igal sammul detaile, värve, meeleolusid.

ve13

ve67ve75ve167ve168ve169ve163Omaette vaatamisväärsus on edevad vaatemängud poeakendel. Uskumatud meistriteosed, mida annab valmistada klaasist, luksuslikud maskid, kirevad kostüümid.

ve9

Katkuaja arsti kostüüm

Veneetsia klaasikunst on maailmakuulus. Peamiselt asuvad klaasitöökojad Murano saarel. Klaasasjakeste hinnad algavad ühest eurost ja lõppevad tuhandeid eurosid maksvate klaaslühtritega. Meie kodu ehib nüüd klaasist kell ning loendamatud väikesed klaasloomakesed..

Kui üldiselt saab Veneetsias kõikjale jala, siis üheks päevaks ostsime vaporettodele päevapiletid, et külastada naabruses asuvaid saari. (Veneetsia laguuni kuulub 117 saart). Kõigepealt käisime kuulsal klaasipuhujate saarel Muranol. Saare keskele on kohalikud meistrid teinud sellise kauni ühisteose:Seejärel käisime Buranol, millist nime kandis ka meie hotellituba. See saar on kuulus oma vikerkaarevärviliste majade poolest. Ääretult helge ja kerge paik. Nagu mõne lapse mõtetest või joonistustelt välja astunud.

ve140

ve135ve133ve134Torcello ja Lido kõrval jätsin kahjuks San Michele külastamise kõige viimaseks. See saar on Veneetsiale kõige lähemal ja kuulub surnutele. Terve saare võtab enda alla surnuaed, sest Veneetsiasse endasse surnuid matta ei tohi. Mulle surnuaiad meeldivad, Pariisis näiteks on Père-Lachaise minu jaoks üks kõige külastamisväärsemaid kohti. Kahjuks unustasin ma, surnuaiad pannakse õhtuti kinni. Nii ei jõudnudki me San Michelele – sõitsime sinna veerand seitse, aga väravad pandi kinni kell 6 ning vaporetto seal peatust ei teinudki. Sain surnute saart vaid Veneetsia kalda pealt näha. Järgmine kord siis..

Surnute saar San Michele

Meie reisi 12. päeva hommikul viis buss meid rannaäärsesse Marco Polo lennujaama. Veneetsia hämmastavalt kalakujuline kontuur paistis veel viivu lennukiaknast, enne kui pilvedesse kadus..

ve28

Rubriigid: Itaalia. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.